Volt idő, amikor elég volt egy frappáns szöveg, egy cuki kép, talán egy kis stock illusztráció a végére, és kész is volt a közösségi média „kampány”. A hirdetés ment, az ügyfél mosolygott, a like-ok gyűltek, így mindenki boldog volt. Ez viszont ma már édes kevés...
A felhasználó nem olvas, hanem görget és néz. A doom scrolling korszakában a lényeg, hogy a tartalom rövid, tempós és ütős legyen. A befogadás vizuálisan történik, ráadásul villámgyorsan.
CSAK NÉZZ, ÉS GONDOLKODJ!
A vizuális figyelem az új adat. Ami pedig leginkább piszkálja a már eleve kitolt ingerküszöböt az a mozgókép.
És az algoritmus?
Hát ő is a videót szereti, már-már zavarba ejtően. Az engagement pedig mindennél értékesebb mutató. 2025-ben ne hitegesd magad azzal, hogy „a mi célcsoportunk nem TikTokozik”. Dehogynem. Vagy ha nem, akkor is ott formálódik elsődlegesen a tartalomfogyasztási kultúra, ami aztán átszivárog az Instagramra, Facebookra, YouTube-ra, LinkedInre (!), meg a postaládád hírleveleibe is. A videó nem egy külön forma többé, hanem maga a nyelv. A kép, hang, mozgás, gesztus és történet összeolvadása egyetlen megoldásban. És ami még ennél is fontosabb, hogy ez a nyelv minden jel szerint jól működik. Ha egy poszt nem mozog, nem világít, nem rántja be az embert 1 másodperc alatt, akkor az algoritmus egyszerűen eldobja, és mehet az irreleváns content temetőbe. A videó 2025-ben már alap, és ezt a szent algoritmus is eldöntötte.
Igen, a nagy platformok beismerték, hogy a videókat preferálják: a Facebook a videókra állt rá, az Instagram felületen Reelek nélkül láthatatlan vagy, a YouTube Shorts meg olyan pörgést kapott, hogy már a hosszú formátumú videósok is „vágóhídra” viszik a tartalmaikat.
A platformoknak az a jó, ha a felhasználó marad. És mi marasztal? A mozgás, a zene, az arc, az érzelem, az atmoszféra, a számodra releváns közlendő információ.Kivitelezést érintő minőségi kérdések? Nagyon sok esetben a kivitelezési minőségi mutatók nincsenek ráhatással egy videós tartalom marketing eredményeire, de sose felejtsük el, hogy a felhasználóban valóban megfogalmazódik a kérdés, hogy ha az adott márka a saját termékét/szolgáltatását rossz minőségű tartalmakkal promótálja, mit várhatok valójában a terméktől/szolgáltatástól?
Az, hogy milyen infrastruktúrát igényel egy videós tartalom elkészítése leginkább platformfüggő és változó paraméter, de valójában a válasz: a lehető legjobbal készítsd!
Például sokszor halljuk, hogy a TikTokon a telefonnal felvett tartalom működik igazán.
Ne hidd el!
Az neki azért működött, mert nem volt lehetősége profi szakembereket megkérni a forgatásra, vagy meggyőzték, hogy csak a telefonnal fog futni.
Nyilván az működik, amit feltöltesz, ha így akkor így, ha úgy akkor úgy, amennyiben jó az ötlet, működni fog.
Teszteltük így is, úgy is. Szignifikáns különbség minőségi mutatók alapján az eredményekben nem volt tapasztalható. Az viszont, hogy a rossz minőség közben mekkora értékbeni kárt okoz a márkának már nem mérhető. Az ötlet ereje a TikTok-on erősebb a kivitelezési mutatóknál, de ne hidd el, hogy a telefonnal felvett tartalmak működnek jobban, mert ez nem igaz, és nincs is alátámasztva semmilyen hivatalos kimutatásban.
Az emberek profin vágott tartalmat néznek napi szinten – nem fogja elnézni, ha a márkád képminősége úgy néz ki, mintha biztonsági kamerából streamelnétek.
Itt merülhet fel a kérdés, hogy kik tudnak ebben valódi partnerek lenni?
Nem a PowerPoint-guruk. Nem a 3 hetes egyeztetést igénylő szövegírók és valójában a wannabe "TikTok tartalomgyártó marketinges vagyok van egy telefonom hozzá" sem.
Hanem azok az alternatív kreatív csapatok, akiknek saját stúdiójuk van, saját felszerelésük, saját gyártási rutinjuk, és jobb esetben tanulták is a szakmát mellyel tudatos döntéshozatalra képesek. Akiknek a vágás nem „külsős projekt”, hanem része a napi rutinnak.
Sokan még mindig azt gondolják, hogy a profi videózás luxuskiadás. Pedig valójában az a drága, ha egy kampányt kétszer kell leforgatni, mert az első gyenge minőségben készült, és egyszerűen nem működött, vagy márkaépítés oldalon nem volt előnyös az átgondolatlan és bóvli minőség miatt.
A figyelemért való versenyben az idő a legértékesebb valuta. A videós tartalmak nemcsak megragadják a pillanatot, hanem képesek üzenetet átadni akár néhány másodperc alatt – metrón, kávészünetben, vagy két meeting között.